Arhiv novic

Uspešna objava novega UNESCO priporočila za spodbujanje dostopa do izobraževalnih virov za vse

Skupina OpeningupSlovenia je po pet let dolgi zavezi uspšno sodelovala y UNESCO pri objavi novega globalnega priporočilo, ki bo podprlo razvoj in izmenjavo odprtih učnih gradiv, kar bo koristilo študentom, učiteljem in raziskovalcem po vsem svetu. Ta svetovni dokument je v spomin na kolege ki niso več z nami, Indrajit Banerjee in Fred Mulder.

2. Svetovni kongres o prosto dostopnih izobraževalnih virih
2. Svetovni kongres o prosto dostopnih izobraževalnih virih je postavil temelje novega priporočila

Uspešen zaključek programa Odprto izobraževanaje za boljši svet

Univerza v Novi Gorici (UNG) in UNESCO katedra za odprte tehnologije za OER in odprto učenje na Inštitutu Jožef Stefan (IJS) sta pravkar končali Delavnico za oblikovanje odprtega izobraževanja v dvorcu Lanthieri v Vipavi. Med štiridnevno delavnico so udeleženci pridobili osnovno znanje o konceptih odprtega izobraževanja, pedagoških in didaktičnih vprašanjih ter vsebinskih vprašanjih v odprtem izobraževanju. Bilo je zabavno!

Slovenija zaključila priprave na UNESCO priporočilo o prosto dostopnih izobraževalnih virih

Slovenija je po uspešnem zadnjem sestanku zaključila priprave in zadnji osnutek besedila UNESCO priporočila o prosto dostopnih izobraževalnih virih, ki ga bo generalna konferenca UNESCO sprejela na naslednjem zasedanju, ki bo novembra 2019.

 

Delavnica na temo umetne inteligence in naprednih tehnologije za OER

OpeningupSlovenia je skupaj s sektorjem za komuniciranje in informacije UNESCO predstavila prihajajoče poročilo o uporabi AI in naprednih tehnologij za prosto dostopne vire (OER). Letošnji UNESCO teden mobilnega učenja (od 4. do 8. marca 2019) se je tako osredotočil na umetno inteligenco in trajnostni razvoj.

 

Veriženje blokov za izobraževalne kredite in kvalifikacije

V okviru projekta MicroHE, pri katerem sodelujeta Slovensko podjetje 0xcert in Institut Jožef Stefan, in katerega namen je zagotoviti obežno analizo politik na področju modularizacije in takoimenovanih ‘mikro-kvalifikacij’ v evropskem visokem šolstvu, se razvija tudi aplikacija, ki bo omogočila sistem podeljevanja, shranjevanja in prenosa akademskih kreditnih točk. 

Tehnologija temelji na veriženju blokov in zagotavlja varnost pri upravljanju s kreditnimi točkami. Testna verzija aplikacije bo na podlagi 0xcert protokola razvita v začetku leta 2019.

#microcredentials, #crypto, #exchanges, #plagiarism, #fake degrees, and #authenticity issues

World Summit AI, izobraževanje in AI zavezništva

Udeležili smo se svetovnega vrha za umetno inteligenco v Amsterdamu, kjer sta naš pristop potrdili dve predstavitvi, in sicer potrditev našega pristopa pri personalizaciji spletnega izobraževanja in načinu zavezništva v iniciativi Odprimo Slovenijo ali OpeningupSlovenia.

Predstavitev, ki se ujema z našimi delom na temo umetne inteligence v Sloveniji, je bilo podjetje Squirrel AI Learning, s sedežem v Šanghaju. Yixue Squirrel AI je prvo podjetje za osnovnosšolsko stopnjo, specializirano za inteligentno adaptivno izobraževanje na Kitajskem in je vodilni na trgu. Squirrel AI je stroj, ki redno dosega boljše rezultate od človeških učiteljev in tako redefinira izobraževanje, pravi ustanovitelj Derek Haoyang Li.

Druga predstavitev, ki smo jo z veseljem gledali, je bil začetek ALLAI Nederland, prve nacionalne zveze za umetno inteligenco v Evropi, podobna v svoji zasnovi naši iniciativi Odprimo Slovenijo.

Okrogla miza o “Umetni inteligenci: razmislek o njeni zapletenosti in vplivu na našo družbo”

Povabljeni smo bili na okroglo mizo o “Umetni inteligenci: razmislek o njeni zapletenosti in vplivu na našo družbo”, ki je obeležila 25 let razmišljanja o bioetiki in etiki znanosti in tehnologije pri UNESCO. Okroglo mizo je vodil prof. Peter-Paul Verbeek, Filozofska fakulteta Univerze Twente, Nizozemska in član Svetovne komisije za etiko znanstvenih spoznanj in tehnologije UNESCO (COMEST).

Učitelji iz celega sveta v Dvorcu Lanthieri – uspešen tečaj o odprtem izobraževanju

Pretekli teden je v Dvorcu Lanthieri, v prostorih Univerze v Novi Gorici, potekal petdnevni tečaj o odprtem izobraževanju. Tečaj sta organizirala Univerza v Novi Gorici in UNESCO, Katedra za odprte tehnologije za odprte izobraževalne vire in odprto učenje, ki deluje v okviru Instituta » Jožef Stefan«.

Cilj tečaja je bil udeležencem približati osnovna znanja, praktične nasvete in izkušnje, ki jim bodo v pomoč pri uporabi odprtih izobraževalnih virov (OER) in pripravi lastnih izobraževalnih materialov. Udeleženci so se seznanili s postopki, metodami in orodji odprtega izobraževanja. Slišali so, kako uskladiti odprto izobraževanje z razvojnimi in strateškimi cilji.

Od  priznanih strokovnjakov in praktikov so  pridobili osnovno znanje o konceptih odprtega izobraževanja, o pedagoških vidikih ter o problematiki, vezani na vsebino odprtega izobraževanja. Tečaj  je vseboval tudi praktično delo.

Predavatelji in udeleženci so bili iz 17 držav (Slovenije, Brazilije, Fidžija, Francije, Grčije, Indije, Italije, Južnoafriške republike, Kanade, Kenije, Makedonije, Malezije, Malte, Nemčije, Uzbekistana, Velike Britanije, ZDA) in jih je bilo skupaj okrog 50.

Učitelji iz celega sveta v Dvorcu Lanthieri – uspešen tečaj o odprtem izobraževanju

Pretekli teden je v Dvorcu Lanthieri, v prostorih Univerze v Novi Gorici, potekal petdnevni tečaj o odprtem izobraževanju. Tečaj sta organizirala Univerza v Novi Gorici in UNESCO, Katedra za odprte tehnologije za odprte izobraževalne vire in odprto učenje, ki deluje v okviru Instituta » Jožef Stefan«.

Cilj tečaja je bil udeležencem približati osnovna znanja, praktične nasvete in izkušnje, ki jim bodo v pomoč pri uporabi odprtih izobraževalnih virov (OER) in pripravi lastnih izobraževalnih materialov. Udeleženci so se seznanili s postopki, metodami in orodji odprtega izobraževanja. Slišali so, kako uskladiti odprto izobraževanje z razvojnimi in strateškimi cilji.

Od  priznanih strokovnjakov in praktikov so  pridobili osnovno znanje o konceptih odprtega izobraževanja, o pedagoških vidikih ter o problematiki, vezani na vsebino odprtega izobraževanja. Tečaj  je vseboval tudi praktično delo.

Predavatelji in udeleženci so bili iz 17 držav (Slovenije, Brazilije, Fidžija, Francije, Grčije, Indije, Italije, Južnoafriške republike, Kanade, Kenije, Makedonije, Malezije, Malte, Nemčije, Uzbekistana, Velike Britanije, ZDA) in jih je bilo skupaj okrog 50.

Uspešno UNESCO priporočilo o OER

S sedeža UNESCO v Parizu prihajajo spodbudne novice. Sloveniji so po uspešni in odmevni organizaciji 2. svetovnega kongresa o prosto dostopnih izobraževalnih virih (OER) namenili, da pripravi prvi osnutek besedila UNESCO priporočila o OER. Generalna konferenca UNESCO ga bo sprejela na naslednjem zasedanju, ki bo novembra 2019.

Slovenski Urad za Unesco in Institut Jožef Stefan sta vodila proces globalnih usklajevanj prek spleta o prvem osnutku besedila za priporočilo. Tako odprt vključujoč pristop in način usklajevanja je UNESCO izbral prvič. Pobudo za to je dala Slovenija.